Turinys internete gali būti paruošiamas atsižvelgiant į SEO reikalavimus arba ne. Toks turinys paprastai ruošiamas akademinei bendruomenei, mokslams. Kitaip tariant – referatas – ne SEO turinys, įdomus straipsnis – SEO turinys.
Pateiksime keltą patarimų, kaip turinį paruošti kad ir skaitytojui patiktų ir Google būtų randamas.
Atsiplėškite nuo turinio tipo
Turinio tipai: straipsnis, naujienlaiškis, PDF pristatymas (whitepaper), prezentacija, infografikas, video klipas, iliustracija/nuotrauka, el. knyga, apklausa, grojalaidė (podcast), socialinių tinklų įrašai ir t.t.
Atsiplėšimas nuo turinio tipo yra tas, kad į vieną puslapį sutalpinti galima beveik visus prieš tai minėtus turinio tipus. Straipsnis iliustruojamas prezentacija, video klipu, grojalaide, infografiku, keliomis iliustracijomis, taip pat pridedama ir viešai prieinama el. knyga ar PDF, įterpiama nedidelė apklausa. Kaip jums tokio straipsnio idėja? Tik ar po to, kai sudėsite visą turimą informaciją jį dar galima laikyti straipsniu?
Suformatuokite turinį, kad skaitytojui būtų patogu jį skaityti
Tai reiškia, kad gali tekti prie turinio padirbėti su UX dizaineriu. UX yra User eXperience – mokslas apie tai, kaip vartotojas efektyviai vartoja turinį, ko tikisi iš vizualinės medžiagos. Kokio dydžio turi būti pavadinimo šriftas? Gal jo spalva turi skirtis nuo teksto? Kokio dydžio iliustracijos naudojamos. Koks jų lygiavimas (kairė ar dešinė, o gal per vidurį). Kur meniu, galbūt reikalingas ilgesnio straipsnio turinys priekyje. Visa tai turite numatyti ruošdami turinį. Paprastas WordPress blogas tokių galimybių standartiškai neturi, tad gali prireikti ir specialių įskiepių (rekomenduojame Siteorigin Page Builder).
Nuorodos į patikimus šaltinius
Net jei tai SEO straipsnis, nuoroda į Wikipedia ar BBC.com tikrai nepakenks jo reitingams. Nebijokite išeinančių nuorodų, nebent jos yra į kitus nežinomus puslapius. Tada persistengti nevertėtų. Kiek nuorodų galima dėti?
SEO specialistai iš Taurusmedia.lt rekomenduoja po 1 į 300 žodžių tekstą. Mes rekomenduotume kiek dažniau – po 1 nuorodą į 200 žodžių. Taigi, jei straipsnis yra 600 žodžių ir daugiau apimties, jame laisvai gali būti 3 išeinančios nuorodos. 1000 žodžių straipsnyje – 5. Aišku, ne į vieną ir tą patį puslapį. Šis skaičiavimas negalioja vidinėms nuorodoms.
Vidinės nuorodos
…yra būtinos! Jei tai leidinys, turintis daugiau susijusio turinio, būtina pateikti į jį nuorodų. Paprastai WordPress tinklaraščiuose galima įsidėti susijusių straipsnių įskiepį ir nebesukti sau galvos, nes susijusios nuorodos bus pateiktos po kiekvienu straipsniu. Nebent reikia kurį nors turinio gabalą paminėti iš tikrųjų.
Ar reikia raktinių žodžių?
Ne, jie nebūtini. Jei reikia, kad turinys būtų optimizuotas raktiniam žodžiui, pakanka paruošti susijusios tematikos turinį. Taigi daugiau jokių „automobiliu nuoma Vilnius“, tiesiog rašote turinį apie automobilių nuomą ir kažkur paminite, kad tokia paslauga teikiama Vilniuje. Google puikiai supras, kad turinys skirtas vilniečiams ir yra apie automobilių nuomą bendrai.
Vietoj raktinių žodžių galima geriau parašyti 5 klausimus ir atsakymus. Aišku, klausimai turėtų būti tie, kuriuos Google pateikia lankytojai, pavyzdžiui, „Kiek kainuoja auto nuoma Vilniuje?“ Arba „Kokio senumo automobilius galima išsinuomoti Vilniuje?“. Panašius klausime veda ir kai kurie lankytojai, tad turinys jiems greičiausiai bus parodytas kaip labai susijęs.
Nebereikia nė „sveplu“ tekstų. Google supranta lietuvių kalbos esmę, todėl gali atskirti taisyklingai parašytą tekstą ir klaidingai.
Jei viską padarysite pagal patarimus, turinys tikrai bus randamas Google paieškoje. SEO specialistai tikrai norės dirbti su tokio lygio turiniu.