Jeigu jūsų nėra internete, vadinasi, nėra niekur. Ši frazė ypač taikytina verslui. Netransliuojate žinutės apie prekes ar paslaugas? – prarandate daug galimybių ir mažinate pelno tikimybę. Na, o susipažinusieji su virtualios erdvės teikiamais pliusais, patvirtina, jog didelę darbo dalį sudaro optimizavimas paieškos sistemoms.
Optimizavimas paieškos sistemoms dažniausiai įvardijamas kaip SEO. Šios trys raidės yra žodžių Search Engine Optimization trumpinys. Esmė – atsidurti kuo aukščiau paieškos sistemoje. Jeigu interneto svetainė žemiau nei pats pragaras, lankytojų nesitikėkite. Nėra lankytojų? – deja, bet ir klientų antplūdžio nebus. Viskas taip susiję ir taip svarbu, kad verslininkai nedvejodami patvirtina – be gero SEO šiais laikais neapsieinama.
Vidinis SEO – tarsi namo interjeras
Kaip klijuojami tapetai ar perstumdomi baldai, taip ir vidinio SEO uždavinius įgyvendinate savoje erdvėje (tiksliau, pačioje interneto svetainėje). Reikšmingas kiekvienas straipsnis, kiekvienas raktažodis ir net tokie dalykai apie kuriuos, žmogau, net nepagalvotum. Skelbiate įrašą? Nepamirškite žymų! Pravartu atsižvelgti į visus langelius – jų nemažai ir visi aktualūs.
Gana dažnai svetainių savininkai padaro klaidų. Štai meta aprašymas yra mažytis tekstukas, formuluojamas rinkodaros stiliumi. Naudinga įterpti vieną kitą skatinamąją frazę. Tačiau neturint šių žinių prirašoma tik raktinių žodžių. Taip, raktažodžiai internete svarbūs… Bet ne visur ir ne visada.
Vaizdingai kalbant, vidinė optimizacija yra lyg tinkamos sportinės avalynės pasirinkimas. Jei ruošiatės bėgioti, bet avite šliures, tai bėgimas nebus nei patogus, nei spartus. Vidinio optimizavimu darbai primena gerus sportbačius, su kuriais ir maratonai nebaisūs.
Išorinis SEO – tarsi gatvė, kurioje gyvenate
Išorinis optimizavimas paieškos sistemoms, priešingai nei vidinis, primena ne kambario atnaujinimą, o aplinką lauke. Tai tarsi naujų medelių sodinimas ar gatvės asfaltavimas.
Bene daugiausia dėmesio sulaukia atgalinių nuorodų klausimas. Pritariama, kad vadinamieji backlink‘ai yra labai svarūs ir padeda pasiekti tikslą. Todėl žmonės užsisako po keletą ar net keliasdešimt SEO straipsnių – šie nukeliauja į straipsnių katalogus. Dar efektyviau publikuoti straipsnį su atgaline nuoroda itin autoritetingoje interneto svetainėje.
Išorinis optimizavimas paieškos sistemoms yra rimtas reikalas. Jei sutarėte, kad jūsų straipsnis bus publikuojamas naujienų portale, negalite nusiųsti paikos rašliavos. Jei rašote SEO straipsnį, negalite dirbtinai prikimšti raktažodžių, kad ir kaip jie viliotų. Palyginkime: negi užsodintumėte gatvę medžiais taip, kad neliktų vietos pravažiuoti?
Ir tai tik maža dalis viso to, kas vadinama SEO.